I längtan efter syrlingar

En sockerbebis lär vara en bebis som i magen på sin mamma får i sig för mycket socker. Och varför får de så mycket socker då? För att gravida kvinnor alltid är sugna på syrlingar.

Eller för att kvinnor idag måste alltid tänka på vikten och vad de stoppar i sig. Fast det är dötrist står vi ut med att leva med GI, points och annat nyttigt skit. Och när vi väl är gravida, äter vi allt onyttigt vi kommer över, bara för att vi vet att exakt just nu döljs valkarna av en stor rund - legal - bebismage.

Men barnmorskorna säger att det är onödigt att äta för mycket socker, bebisen blir större än den behöver och det gör ännu ondare att pressa ut den och mamman kan drabbas av diabetes. Det som vi alla märker förr eller senare är att de dolda valkarna plötsligt framträder med obehaglig tydlighet ungefär ett år efter att barnet har kommit ut.

Jag är godissugen.

Naturell yoghurt, en halv banan, en apelsin, lite frusna hallon, en stavmixer och ett glas. Voilà, världens godaste hallonsmoothie i brist på syrlingar.

Juno


Kommentarer
Postat av: Mina

Själv så gottade jag i mig choklad :o))))

2008-01-31 @ 09:25:27
Postat av: Juno

Kom förbi så ska jag bjuda på hallonsmoothie (och chokladbollar)!

2008-01-31 @ 10:28:19
Postat av: Monster-tanten

Ibland måste man faktiskt uppoffra sig och äta godis när man är gravid, tänk så små ungar jag fått annars.
Skynda dig att äta lite till!!

2008-02-02 @ 10:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback