Oj, nu måste jag måla om väggen

Jag köpte gardiner för typ ett år sedan. Eller rättare sagt, jag köpte tyg som kunde sys till gardiner. Min man har varit lite galen på att jag inte köpte färdiga gardiner på en gång. Och jag har haft hela vintern på mig men just nu, just idag, när det är tio grader varmt ute och min man kunde tänka sig lite hjälp med att gräva ner tjugotvå plantor häck, bestämde jag mig för att äntligen sy gardiner.

Så jag mäter mitt tyg, jag tittar på panelfästena som maken köpte för ett år sedan och jag konstaterar att det går inte ihop. Då tänker jag att jag måste åka till IKEA och köpa nya stänger, eller mer tyg, eller ett annat tyg. Och om jag ändå ska till IKEA så kan jag väl lika gärna shoppa de nya sakerna till sonens rum som jag har drömt om.

Surfa surfa, skriva skriva, "Kom så åker vi då" ropar jag entusiastiskt till maken som bara glor lite stillsamt på mig. "Det kanske finns andra saker utomhus som har lite högre prioritet än en myshörna till grabben" konstaterar han varpå jag snällt åker upp till Länna köpcentrum istället. På Hemtex hittar jag då en panelgardin som kanske kan fungera. Fast den är inte exakt vit som jag tänkt mig, snarare mörk mörk plommonlila.

Hm, den blir fin mot det andra gardintyget men det kommer skära sig rejält mot den röda fondväggen. Hm. Ringer hem till maken. "Du, om jag köper de här gardinerna för femhundra kronor (det är ju billigt), är det okej att jag målar bort vår fondvägg då?". Tystnad. Maken tycker kanske att det är lite korkat att välja gardiner först och sedan tvingas måla om väggen. Men så kommer det i alla fall att bli. Det blir nog jättefint.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback