Kul effekt jag verkar ha på folk

Den stressade och trötta mamman måste hämta ut ett brev på "posten", eller kiosken eller spelbutiken eller vad den nu är, i Skogås centrum. Precis när hon ska lämna fram avin inser hon att den behöver signeras. På vänster sida om en våg är en disk, på den disken finns ingenting. På höger sida om samma våg är en disk, fast i disken sitter en penna i en kedja. Mamman tar pennan, signerar avin och vänder sig sedan om och försöker lokalisera sin treåring.

Killen på andra sidan disken väger lite på ena benet och sträcker lamt ut ena handen som för att ta avin men ångrar sig och säger lite snäsigt:

- Kan du ge mig lappen?

Den stressade och trötta mamman tittar förvånat på killen. Hon tar två steg till disken, når lappen och ger den till den förlamade killen.

- Oj, orkade du inte hämta den själv? undrar mamman paff
- Vaddå? Vad sade du va? svarar killen surt
- Men glöm det, svarar den stressade och trötta mamman irriterat

Killen pekar demonstrativt på den vänstra disken medan han tar fram ytterligare en avi att skriva på och (tack för det) kuvertet som ska hämtas ut samtidigt som han säger i sin allra gnälligaste tonart:

- Posten är här! Skriv på!

Den stressade och trötta mamman stirrar på killen. Vilket surt jäkla ollon. Fy sjutton för sådana.

Juno

Kommentarer
Postat av: Monster-tanten

Borde du inte ligga och sova 23:17?

2008-02-13 @ 08:01:40
Postat av: anna

otrevlig dig i ditt tillstång? säg till om du vill att jag ska åka ut och spöa upp honom.

2008-02-13 @ 14:05:07
Postat av: Juno

Om jag vore Bamse skulle jag säga att man inte ska slåss, men som tur är är jag ingen björn. Lite spö kan han gott ha!

2008-02-14 @ 16:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback