Det är långt till Warszawa

Vid halv tio i morse var vi, jag och mina kollegor, på Arlanda på väg till Warszawa. Nu vid fyra på eftermiddagen är vi, jag och mina kollegor, på Arlanda på väg till Warszawa. Jag känner mig som en blandning mellan Tom Hanks i The terminal och Barbamamma.

Först var det lite strejk i Warszawa på deras flygplats och planet kunde inte åka därifrån. Och sen när planet väl landade i Stockholm så gick det sönder lite grann, i något hjul vid nosen typ. Såklart visste ingen när detta kunde åtgärdas men om tjugo minuter kommer det mer information, eller om en halvtimme, eller om en evighet. Ni får vänta.

Boka om via en annan rutt? Njae, det kan vi inte svara på förräns vi vet om flighten kommer att gå eller inte. Ni får vänta. Flighten inställd. Boka om via en annan rutt? Mjae, det kan ju inte vi svara på, men om ni går ut genom säkerhetskontrollen, ut via passkontrollen och till informationsdisken så kan de hjälpa er. Kölapp. Vänta. Boka om vi en annan rutt? Nej det går inte. Ni får åka med nästa flight som går arton och femtiofem.

Okej, då har vi förlorat en halv dags möten men det kanske vi kan ta igen imorgon eftermiddag. Vadå, hem senare imorgon? Ja jag är ju ingen bokningsservice så det får ni ta med tjejerna här bredvid. Ny kölapp. Vänta. Åka hem senare imorgon? Men ni har bokat ditten-och-datten biljetter så det kan inte jag göra. Då får ni ringa till er resebyrå och se om de kan boka om resan åt er. Nej men vad fan, finns det ingen i den här jävla servicebranschen som ens kan stava till ordet service?!

Vid det här laget är jag trött, jag har ont i huvudet, jag har ont i ryggen och jag är less. Och bara en smula grinig. Men då kommer räddningen i min chef och hennes SAS guldkort. Barbamamma dumpas i launchen medan kollegorna går på shoppingtur. Här finns det ramlösa, en smörgås, en bloggdator, min nyinköpta Arnaldur Indridasondeckare och sköna fåtöljer. Här ska jag nog överleva tills jag blir upplockad för middag om en timme.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback