Kavla upp ärmarna, snart kommer tomten!

Shit, mamman inser precis att det är exakt sju arbetsdagar kvar till julafton. Hon inser också att hon fortfarande har fixat exakt en julklapp. Även om hon har spenderat mycket tid på att tänka på alla som ska ha julklappar, en del tid åt att klaga på pappan för att han inte visar så starkt engagemang i julklappsfrågan och ännu mer tid åt att känna hur julklappsångesten kommer krypandes för att täppa till alla hennes andningsvägar.

I början av månaden bakades det för fullt. För då, tänkte mamman, har jag det gjort och sen kan jag bara sitta och skratta åt av alla andras julhets medan jag själv sitter här framför brasan och myser med mina goda pepparkakor. Jo det var en fin strategi men tyvärr inte särskilt begåvad. För nu, inser mamman, har hon redan ätit sig julfet på alla sina pepparkakor och nu har hon alls inte tid att sitta och mysa framför någon brasa.

Nej, för nu måste hon ut till alla andra obegåvade människor som inte har handlat sina julklappar än. Och som just insett att det bara är en och en halv vecka kvar till julafton. Och som också tror det är för sent för att nätshoppa. Och som kastar sig i bilen en söndag förmiddag för att surt trängas, svettas och slåss med de andra hjärnlösa personerna. Den här mamman ser inte fram emot att vakna imorgon.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback