vi på femman har ett julhus

idag har julen börjat. det vet jag för i natt har tomten varit inne på mitt rum och lämnat en kalender med jättemånga julklappar. tjugofyra stycken. jag kan räkna till tjugofyra men idag fick jag bara öppna ettan. imorgon efter dagis får jag öppna tvåan. men det är snart jul och det är så många paket så jag tror inte jag hinner öppna alla innan julafton.

på tevens julkalender skrev en kille världens bästa önskelista till tomten. jag kan inte skriva så jag tog med mamma till leksaksaffären (två gånger) idag och visade vilka saker jag önskar mej så att vi kan skicka min lista till tomten också.

visste ni att det finns en hel polisstation i lego? det finns en hel polisstation i lego. och barbie har ett eget hus och det finns jättemånga ninja turtles och spiderman har en hel bilbana och jag såg jättecoola star warssvärd och....nej mamma, neeeeeej, bär inte ut mej redan.

mamma muttrar surt något som jag inte förstår om pengar, galet, fyrtio minuter, värmeslag och huvudvärk. jaha. slut på det roliga men i alla fall har vi gjort ett julhus idag. mamma och jag. när julen är slut får jag krascha och äta huset. plötsligt vill jag att julen ska vara slut. det vill mamma också säger hon och ser konstig ut. hon vill nog också äta pepparkakshus.



joar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback