Femtusen legobitar

Alltså, nu börjar jag fatta vidden av Lego. Systersonen önskar sig tre sidor Lego i julklapp. Alla modellerna är rankade upp till tio som högsta poäng. En ny variant av Svampbob fyrkant fick elva poäng. Svampbob fyrkantlego verkar inte ha kommit ut i butikerna än så jag surfade in på lego.se men där är de redan slut.

Sonen dreglar över lego polisbilar och något färjeläger. En polisstation kostar tusen spänn. Det finns ju inte på världskartan. Maken åker till Skottland imorgon och då ska han se om det finns något lego där. Samma polisstation kostar drygt sexhundra i det enade kungariket. Fast sexhundra spänn finns egentligen inte heller på världskartan.

Medan jag surfade runt på legosajten hittar jag en rubrik som heter något med exklusivt och där hittar jag deras supermodell. Ett Star Wars skepp. Femtusen bitar. Femtusen spänn. Plus åttahundra. Det finns på lager men man får max köpa fem stycken. Det är en galen värld vi lever i.



Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback