När ett barn försvunnit

Samtidigt som en tioårig flicka har försvunnit i Hedemora visas det en film på teve om en tioårig flicka som försvunnit från ett flygplan. Kanske är Engla i Hedemora kidnappad, kanske är Julia på teve bara en inbillning, hon har aldrig gått ombord på planet för hon är redan död.

Den oroliga modern som springer runt på planet och letar klassas som galen eller psykiskt instabil. Vi minns ju Madeleine, hennes mor blev anklagad för att själv ha dödat och fört bort sin dotter.

Jag bor i en skyddad verkstad där jag tänker att min tre.nio-åring är trygg bara för att vi bor på en återvändsgränd och bilarna kör långsamt. Men det här med att någon kan ta honom...det överstiger allt ont jag kan föreställa mig. Nu får han inte springa över till kompisen som bor två hus bort ensam längre. Jag följer honom till hans kompisar tills han fyller arton år.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback