Lilla eller stora Länna

Vi är på väg hem efter att ha röstat om huruvida lilla Länna ska ingå i stora Huddinge eller bilda den lilla kommunen med Skogås och Trångsund. Precis ovanför kolonilotterna, nästan innan man svänger av i "vår" rondell ser jag ett litet hus i skogen. Bara fyra år efter att vi har flyttat in. Vi låtsas att det inte står Enskild väg och svänger in.

Vad spännande, bara efter en liten bit blir det grusväg. Men så plötsligt, en större väg, över 73:an, ner till vattnet, fint, grus, grop, vägbom, annan väg. Och så åker vi runt på vägnamn som vi sett i annonser för tomter men aldrig fattat var de ligger. Okej, jag vet inte var de ligger nu heller för jag är rätt vilse. Men i alla fall, till slut hittar vi en underfart också och hux flux kommer vi ut vid "den andra rondellen".

Jag hade absolut ingen aning om att man kunde köra runt där, det blir nog en bra barnvagnspromenad i sommar. Ska bara köpa en GPS först, annars kommer jag väl aldrig att hitta hem igen. litet är alltså inte Länna.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback