Här är mitt liv, del två

Bloggutmaningar. Jag har egentligen aldrig blivit utvald personligen. Det beror antingen på att jag inte känner tillräckligt många som bloggar eller så det troligaste, det är inte så värst många som känner till att jag ens har en blogg. Men Klimakteriehäxan som jag läser lämnar sin bloggutmaning fri för alla. Så då kan jag välja att känna mig utvald.

Nedan ska jag skriva åtta saker som ni som råkar hitta hit kanske inte vet om mig och som dessutom ska vara roande, men come on, vilka krav:

1. Jag är torsk på tonårsfilmer, kanske för att jag inte har fattat att jag inte är nitton längre eller för att jag är en evig wannabe. Mina favoriter är: Save the last dance (Julia Stiles) och Legally Blonde I (Reese Witherspoon).

2. Jag får rysningar av att se Tom Cruise på bild, vilket är lite oturligt eftersom han gjort en hel del bra filmer. Och Leijonborg, men honom finns det ju ingen orsak alls att titta på.

3. Jag kan inte slänga böcker. På landet har jag hyllmeter med Stephen King med flerat titlar som jag inte har läst. Men jag kunde inte sluta samla även om jag inte längre vågade läsa dem. Någon som vill ärva? Jag kan ge bort dem!

4. Jag kan inte säga könsord. Av någon helt outgrundlig anledning blir jag grymt generad av sådant. Så vitt jag minns har det alltid varit så. Men nu roas jag åtminstonde av att läsa Fotbollsfrun som inte lider av denna åkomma.

5. Jag är fuskmyggpacifist. Översättningen skulle bli att vägra låta sig tränas för att bruka våld mot, eller döda myggor vilket är sant. Jag har otroligt svårt för att ta kål på de små jävlarna. Men jag kommer gärna med uppviglande hejarop när andra går efter dem med mord i sinnet.

6. Jag är Leksing. När jag var fem, sex år kunde jag namnet på varenda spelare i laget och skulle gifta mig med Abris. Jag är gift med Abris, fast inte Christer utan Per. Han är också Leksing som tur är. Idag kan jag inte namnet på en enda spelare men jag betalar troget medlemsavgiften.

7. Jag kan inte tugga tuggummi. Alla sorter jag har provat fastnar i tänderna. Det är verkligen skitäckligt. Men ingen större förlust å andra sidan.

8. Jag tränar på att lära mig äta äckliga saker. Under åtta år ungefär har jag tränat på att äta oliver som jag alltid tyckt varit äckligt. Men nu har jag alltså lyckats och mitt nästa projekt är att lära mig äta sniglar. Blodpudding står längst ned på listan, men vet vem vad som hänt om sexton år? Vid femtiotvå års ålder kanske jag vräker i mig små svarta skivor med levrat blod.

Jaha, så då vet ni. Om ni har en blogg. Känn er utmanade. Så fort ni skrivit något måste ni kommentera i det här inlägget. Om ni inte har en blogg kan ni radda upp era innersta hemligheter direkt i kommentaren här nedan.

Juno

Kommentarer
Postat av: Juno

Klimakterihäxan säger att det inte går att kommentera det här inlägget. Måste genast testa.

Postat av: Juno

Jo Klimakteriehäxan, det går jättebra =)

2007-09-14 @ 22:02:28
URL: http://juno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback