C.S.I.

Jag har drabbats av tevefeber. Söndag är det otäcka Mord i sinnet, Tisdag är det underbara House och på måndagar är det sjangserade C.S.I. Fast eftersom jag har tevefeber tittar jag på det ändå. Nu är Grissom tillbaka så nu är det lite bättre igen.

Men inför programserien har Kanal 5 kört en liten reklamkampanj där en person säger ungefär det mest töntiga jag någonsin har hört som går ut på att man inte ska missa säsongsstarten av: Se Ess Aj.

Man behöver inte ha svenska som modersmål för att höra att Se Ess Aj inte blir CSI på svenska, eftersom svenskan inte har en bokstav som uttalas Aj. Man behöver inte heller ha MVG i engelska för att höra att Se Ess Aj inte heller blir CSI på engelska, eftersom engelskan inte har någon bokstav som uttalas Se.

En anings pinsamt är det väl allt.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback