Hej säng, här kommer jag

När väl filerna är skickade till tryckeriet, när det är tyst i huset för Joar sover och varken Per eller Lotta är hemma funderar jag på vad jag ska ta mig för med kvällen. Så är det varje gång som jag lite överrumplad får en frikväll.

Alternativen väller in, vattna blommorna måste jag ju bara göra, cykla. Jag klämmer missnöjt på min ballongliknande mage och tänker att cykla är viktigast av allt. Plocka in disken, bära in veden, betala räkningarna. Och sen om jag är vaken vid nio kan jag se House. Men så råkade jag passera badrummet där barnets badvatten stod oanvänt. Och hux flux så hade jag spolat i mer varmvatten och plask så låg jag där istället för att cykla. Svullen, trött och glad. Och nu medan jag ändå inte har påbörjat något annat viktigt ska jag gå och sova.

Ibland fattar man så kloka beslut så det är inte klokt.

Juno


Kommentarer
Postat av: Monster-tanten

Vem är du och vad har du gjort med Jenny, tjejen som målar golvlister kl 04:00 på morgonen!
Måste säga att det lät som en bra idé och jag är lite avis...

2007-10-25 @ 19:28:38
Postat av: Juno

jo men jag är här, fast idag har jag varit uppe och uppdaterat en kongresswebb sedan halv sex. Nu ska jag köra barnet till dagis och sen åka till jobbet...

2007-10-26 @ 07:15:12
Postat av: Lotta

Behöver jag komma tillbaka och banka vett i dig?!

2007-10-26 @ 11:05:24
Postat av: Juno

Lottaspanking =) är du på väg än?

2007-10-27 @ 19:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback