jag ska bli lång och basketproffs

äntligen har vi köpt en vertikalskärare. visst är det ett fint ord, jag kan säga vertikalskärare. jag har väntat en hel vecka på att pappa ska handla en, men sen var det tråkigt för den såg ut precis som våran gräsklippare. nu har vi två.

min kusin anton bor här ända till på måndag. han spelar fotboll i hammarby. vi spelade fotboll på gräset medan pappa körde vertikalskäraren och mamma grävde en grop. det skulle bli tre gropar och i varje grop en liten buske. men efter en grop och en buske tyckte mamma det var bättre av gräva lite i gräset och flytta på det. ibland gör mamma så konstiga saker. men när hon hade flyttat på två grästuvor tyckte hon det var bättre att byta av pappa.

pappa var färdig redan, han hade bara lite kvar av att kratta gräs till en hög. mamma var snäll och frågade om pappa ville ha hjälp. det ville pappa. och när mamma krattade sista högen med gräs grävde pappa två gropar och satte två buskar i.

i gräset ligger det stenar. det är inte bra. en sten flög in i vertikalskäraren och sen ut igen genom en plastlucka som var stängd. pappa lagade vertikalskäraren med tejp som ser ut som silver. mamma plockade stenar i en hink.

när jag blir stor vill jag spela fotboll i hammarby som anton. men mamma säger att jag måste bli lång och spela basket. då kan jag träna på asfalten hon ska lägga runt hela huset.

joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback