SMS svenska -ett språk jag aldrig lärt mig

I tidningen City finns det en del där det publiceras människors SMS meddelanden. Jag brukar hoppa över den rutan för det är inte riktat till oss som är närmare fyrtio än trettio, kanske inte ens till er som är närmare trettio än tjugo. I fredags när jag satt på tunnelbanan läste jag i alla fall följande och begrep ingenting.

dhar inge rättava elak förvdi ajag ska avgullig ialla väderså läng sj försnå digvanligt. D tiger smuren m smyger runt kröken. Vänd p perspskanskd

eller

d har inge rätt avräk över dena hemsk eftd andra. Framst d själv shelt j-a galen.O sen förv ddig aj skastå kvar hur tänk d?

Och jag blev övertygad. Inte i målgruppen och har sannolikt aldrig varit i målgruppen heller. När jag var ung var det rövarspråket som gällde, där finns i alla fall en logik.

Elolloleror dodetot äror kokanonsoskoke nonågogonon sosomom kokanon bobesoskokrorivova kokododenon foföror momigog?

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback