Små bilkonversationer

Tvååringen till sin pappa på väg hem från dagis:

- Ka vi handla?
- Nej, vi ska åka hem
- Men jag vill handla något
- Vad vill du handla för något?
- Tuthi vill jag handla

...jo, sushi är en favorit

Tvååringen till sin pappa på väg till Djurgården:

- Kör du fort pappa?
- Nej, jag kör sakta
- Nu är det grönt
- Ja, nu är det grönt, nu kan vi köra
- Om det är rött krockar man
- Det kan man göra om man kör när det är rött
- Då går bilen tönder
- Det kan den göra. Fast det är värre om någon gör illa sig
- Då måtte man köpa en ny bil
- Ja, om man har råd
- Jag har inga pengar

...nä vem har det?

Tvååringen till sin mamma på väg till mormor och morfar:

- Var bor mormor och morfar?
- I Salem
- Var bor jag?
- Ja, var bor du?
- Ja...(standardsvar när han inte vet)
- Vet du var du bor?
- Ja...
- Du bor i Länna
- Nej, jag tror inte det
- Jo, det gör du. Vet du vilken adress du bor på?
- Jag bor på motorvägen!

...javisst, eller kanske på Rotvägen

Juno


Kommentarer
Postat av: matilda

naw, så sött. De små ser världen på det sätt vi alla borde se den på ibland :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback