Släpp hamstrarna loss det är städdags

En hamster kostar ungefär hundra kronor. Det är ingen astronomisk summa precis. Men den lever bara två år. Bur och pryttlar går på en femhundring till men de kan ju gå i arv till nästa och nästa och nästa hamster om man vill.

Nä. Vi ska inte köpa en hamster, jag tycker inte så mycket om hamstrar. I mina ögon är de små råttor utan svans som skräpar ner och stör på natten men är tråkiga på dagen. Dessutom bits de.

Men, jag jag är inte heller så förtjust i att dammsuga. Det står sist på listan över städning jag gillar att utföra. Och nu har jag precis insett att en hamster skulle kunna vara en lösning på att slippa dammsuga. Här kommer lite humor från dagens
tjuvlyssnat punkt se.


En kille kommer in på tunnelbanan. Han håller en liten dammsugare i handen. Plötsligt ringer hans mobil.

Killen (i luren): Ja hej! Ja, det har verkligen hänt en olycka kan man säga? Det bästa vore ju att stänga hamsterburen. Jo jo, men jag dammsög nu på morgonen under soffan och så flurpade det till och? Ja, men det var ju inte jag som glömde stänga hamsterburen? eller hur? Men varför gjorde du inte det? Herregud? Nu? Nu är jag på väg till Albano, djursjukhuset, vad tror du? Ja vi hörs sen! Jag tycker om dig också!

Skynda er, spring och köp en hamster nu.

Juno


Kommentarer
Postat av: Lotta

Stackars, stackars, stackars, stackars!! Jag blev helt uppriktigt sugen på att skaffa hamster nu. Fast jag inte gillar gnagare. Är dom så billiga!? Ska genast kolla upp.

Postat av: Linn L

HAHAHAHAHA. Det var ju nästan värre än när min hamster dog och ruttnade under badkaret..

Jag skrattar alltid högt av ditt skrivande Jenny! keep on. :D

2007-03-23 @ 15:04:55
URL: http://linseylinseys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback