Tränar, tränar inte, tränar...

Jag trodde jag skulle vara ensam men tvärtom har jag aldrig sett en så full lokal på ett enda pass i Farsta någonsin. Body Pump, sista dagen i midsommarhelgen vittnar om att det inte var så unikt av mig att känna mig överfull på godsaker efter festligheterna.

Själv kände jag mig så duktig så jag bestämde mig för att gå på Aerobics dagen efter. Och för att säkerställa att jag skulle komma iväg bokade jag plats via Internet. Men sen blev jag aningens sen från jobbet. Och sen föll det sig så att jag fick sällskap av en kollega till Centralen. Istället för att ånga fram som två tokar längs Karlavägen tog vi oss lugnt och sansat ner till 69:ans hållplats. Bussen kom inte när den borde och när den kom var den rätt full och stannade extra länge på varenda hållplats. Så det var med nöd och näppe jag hann med nästa tåg.

Och hux flux var tiden passerad för när passet började. Oj, vad jobbigt det blev nu då. Här står jag på Trångsund station och har storal val och kval. Antingen är jag duktig och åker till gymet i alla fall. Eller så är jag inte fullt lika duktig och åker hem och äter eftersom jag är hungrig. Ring ring till maken och hej, vad gör du? Han ska tvätta bilen och handla skaldjur och sen kommer han hem. Han är kvar i Nynäshamn.

Oj, vad jobbigt det blev nu då. Om han hade varit på väg hem redan hade valet varit enkelt. Mat. Om han hade haft massor kvar att göra på jobbet eftersom han räknade med att jag inte skulle vara hemma förräns halv åtta hade valet varit enkelt. Träna. Men nu, vad ska en hungrig tjej med fyra kilo extra göra?

Tänka tänka. Åker hem, kastar mig upp på träningscykeln och hinner trampa mig rejält svettig i fyrtiofem minuter innan maken kommer hem med räkorna. Även min hjärna har sina ljusglimtar.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback