När katten är borta...

...dansar råttorna på bordet. Lite så är det såklart. Maken är på konferens och kvällen är min. Så jag äter snabbnudlar direkt ur en plastbytta medan jag ser slutet på House. Sen fastnar jag i soffan med blocket.se och American Idol (för jag hittar inte tevekortet så det är ungefär det enda jag får in). 

Det låter inte som ett fantastiskt party men jag är faktiskt nöjd. För jag har inte dammsugit, jag har inte laddat tvättmaskinen, väskan från Göteborg står kvar i hallen, blommorna deppar, ogräset frodas och i hörnen har dammråttorna en egen fest.

Men nu är det reklam och om tretton minuter förvandlas jag till Askungen, och alla vet vad Askungen gör. Hon städar. Och det vore just likt mig att börja skura en toalett på vägen till sängen, så jag ska försöka ta den genaste vägen till sovrummet där det för övrigt just nu står en hel tom enochsextiosäng och väntar på mig.

Och plötsligt kom jag ihåg. Imorgon är det en födelsedag som jag alltid glömmer bort att fira. Not this year. Med två minuters förskott: Grattis söta Fia på födelsedagen, hoppas du får en riktigt fin dag.

Juno

Kommentarer
Postat av: Fia

Tack så mycket goa faster Jenny....:-)

2007-06-20 @ 09:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback