Läs inte det här om du inte har sett Bond än

I påskas såg vi nästan hela Bond. Igår såg vi slutet. Men vi fattar inte.

Vi började titta igen efter biljakten ni vet, när Bond blir fängslad och torterad av snubbe nummer ett. Han som förlorat alla pengarna ni vet. Sen kommer det plötsligt in två snubbar och skjuter snubbe nummer ett. Okej. Så långt är det väl okej. Och sen på rehab kom Mathis, din vän Mathis är visst min vän Mathis, och blev skjuten. (Jaha, inte på riktigt säger maken här bredvid). Nej så klart inte, han förhörs ju av M senare. 

Efter hela romansgrejen får tjejen syn på killen i brillor från sin båt. Och så drar hon iväg och tar ut alla pengarna. Och någonstans i jakten på väskan med pengarna skymtar en gubbe. Trots att hela hus har rasat ner i kanalen och väskan har setts virvla iväg i vattenmassorna, så ses denna gubbe senare promenera iväg med den. Hur nu det gick till.

Men i alla fall, Bond som är singel igen återgår i tjänst med sitt nya trumfkort, tjejens telefon. Med numret till Mr White. Och då, poff, hej Mr White. Mitt namn är Bond. James Bond.

Slut.

Berätta nu bara, har jag missat något subtilt tididare i filmen som jag har hunnit glömt sedan i påskas? Har jag missat något uppenbart? Kommentera och berätta omdelbart. Annars måste jag ägna måndagskvällen åt att se om hela filmen.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback