Kan ni fatta att det regnar?

Det regnar ute.

Medan jag har varit inomhus och jobbat i sju dygn så har solen gassat ute. Vi har avundsjukt tittat på strömmen av sommarklädda som går till och från Liseberg med sockervadd, ballonger och enorma kexchokladaskar. Det har varit lika varmt inne som ute men just det blev jag inget gladare för.

Telefonen har pipit och visat upp bilder på man och barn som badar i svågerns pool. Joar och jag spikar att vi ska blåsa upp lilla poolen på landet när jag kommer hem. Sen ska vi bada som sjuttsingen. Jaaaa!

Men så klev jag av planet på Arlanda här om kvällen och fick streta mig fram i snålblåst och regn. Inget ljumt sommarregn utan ett kallt uschligt novemberregn.

?

Har jag drömt att det var sol och fint väder i Stockholm? Har jag sovit förbi hela sommaren och vaknat upp i november? Eh, jaha. Joar och jag får väl ta en dusch på gräsmattan istället för ett bad.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback