Jag ska bara...

Fantastiskt tänkte jag igår när jag klockan sex på kvällen susade iväg till Landvetter. Det ska bli fantastiskt att göra ingenting. Sista natten bestod av två timmars sömn, helt självförvållad trötthet råder dagen efter. Och jag tänker att jag ska däcka på planet hem och sen sova i fem dagar.

Men jag känner inte mig själv så bra. Halv åtta på morgonen står jag på balkongen och hänger tvätten som jag slängde in i maskin igårkväll. Vinkar till barn och man som åker till dagis och jobb och tänker att "Okej, då blir det raka vägen tillbaka till sängen och sova till klockan två".

På vägen dit råkar jag passera arbetsrummet och där i datorn ligger ju mailet där L ber om hjälp med en broschyr och sen när den är klart vid elva kommer jag på att det vore gott med lite frukost (hm, överkokta snabbmakaroner). Och så är nästa maskin klar och kära nån vad blommorna ser ledsna ut och -

...jag ska bara, som Alfons Åberg sade. Sen ska jag däcka och sova i fyra och en halv dagar.

Juno


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad skönt att ha dig på rätt sida av landet igen! Ha det så skönt på landet.

Postat av: Lotta

Öh det där lät ju konstigt. Med det första landet menade jag Sverige, med det andra landet menade jag Dalarna. Ja.

2007-06-13 @ 21:00:47
URL: http://typisktlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback