Göteborg är väl en civilisation

I hallen står min resväska klar. Den innhåller allt jag tror mig behöva för en veckas arbete i Göteborg, varav fyra dagar kongress. Under själva kongressdagarna har jag förstått att det blir  att stå från samlingen 06.15 till, ja Gud vet -sent på kvällen.

Alltså har jag i min resväska: en dyr liten kräm för påsar under ögonen, små gelekuddar att stoppa under trampdynorna i skorna, compeed, talk för stinkande fötter och skor, dubbla par av strumpor och underkläder, fotkräm, hårsnoddar eftersom koden kräver "ponytail" och två par nyinköpta svarta skor. Som jag har glömt att gå in.

Taxi har jag förbeställt och halva garderoben har jag fått med. Hur mycket behövs för en vecka egentligen? Och när jag inte har uniformen på så blir det väl ett par skrynkliga linnebyxor och en sladdrig t-shirt utmärkt tänker jag. Jag har köpt hårmousse men jag inser precis att jag har glömt att köpa tandkräm. Men Göteborg är väl en civilisation, de har kanske tandkräm där.

Och dessutom har jag packat, helt oumbärligt, träningskläder, en pocketbok och en bärbar dator. Eftersom jag mellan klockan Gud vet vad och 06.15 antagligen kommer att ha fullt med överskottsenergi att göra av med på gymet. Bara för att sedan i lugn och ro läsa en stund i min bok innan jag skriver ett sprituellt blogginlägg på sängkanten. Ha ha, jag tror jag ska vara glad om jag orkar lyfta telefonen till örat och ringa och säga puss till familjen.

Åh, jag tror jag har glömt tusen saker, påminn mig om att köpa tandkräm för det finns inget värre än att tvingas börja dagen med Fisherman's friends i brist på bättre.

Juno 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback