Måndagmorgon

Barnet har ägnat morgonen åt att gråta, vara en bebis, bäras runt i huset men till slut är det ändå dags att ta på skorna och åka till dagis.

Barnet: Du ka hämta mej mamma
Mamman: Idag ska jag lämna dig och pappa hämtar dig
Barnet: Nej, du ka hämta mej!

---

Barnet: Jag vill äta frukot med dej mamma
Mamman: Jag har redan ätit frukost och du ska ju äta frukost på dagis
Barnet: Ne-ej, jag vill äta frukot hemma!

Mamman: Okej, då kan du äta frukost med pappa så lämnar han dig och jag hämtar dig istället
Barnet: Nej, Du ka lämna mej mamma!

---

Barnet: Jag har en ticka i foten
Mamman: Ja, jag vet din lilla stackare
Barnet: Då kan jag inte gå till dagit
Mamman: Jo, du måste gå till dagis en liten stund

---

Barnet: Jag har feber
Mamman känner barnet på pannan
Mamman: Nje, gubben du har ingen feber
Barnet lägger demonstrativt handen på pannan och låter dramatisk
Barnet: Jo-o, jag har feber
Mamman: Nej. Du har ingen feber
Barnet: Men jag vill ha feber

Mamman sätter med en klump i magen fast barnet i sin stol och far till dagis och hoppas att pappan ska kunna hämta barnet lite tidigare just idag.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback