Folk med dåligt minne...

...ska inte ha Ford Focus. 

Sätter mig i bilen och ser att bensinlampan lyser gult. Funderar på hur maken kunde åka ända ner till Nynäs på den lilla soppa som det var redan igår. Man kunde tycka att han borde ha behövt tanka, eller velat tanka min bil ändå, bara för att vara snäll. Nåja, jag åker och tankar på en gång.

Åh, jag blir så irriterad på den där pumpen, den bara slår av hela tiden och dessutom verkar den skvätta lite. Går in och klagar, pumpen är paj! Tjejen som jobbar på macken kommer med ut och testtrycker pumpen, tittar på mig och säger:

- Men du har redan mer än full tank, ser du inte att det inte ens rinner ner längre?

(jo, jag tyckte ju att det skvätte)

Hon tittar en gång till på mig, försöker antagligen avgöra om jag har en mörk peruk, och tillägger:

- Har du kollat mätaren?

Tack för hjälpen ropar jag och springer in och betalar de stackars fyra liter som jag med våld lyckats pressa ner i min överfulla tank.

Ford Focus gör så ibland, visar tom tank fast den är nytankad. Det vet jag, därför nollställer vi räkneverket varje gång vi tankar. Igår tankade uppenbarligen min snälla make bilen. Och nollställde räkneverket. Det fungerar jättebra, för alla som har minne nog att minnas alla sina figgiga knep.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback