Vem bloggar från sin telefon?

Om jag vill ha en telefon som jag kan surfa med, läsa/skriva e-post och skriva korta snuttar av blogginlägg. Vad ska jag ha då?

NOKIA E61, NOKIA N801, NOKIA N95 -den har GPS och det kanske vore något för mig, SEM P1i, HTCS710. Jag lutar åt en N95 eller P1... Hjälp mig, ni som surfar och mailar via era telefoner. Vad ska jag köpa?!

Kan ni inte kommentera lite tips här nedan?

Juno

PS. Jag har inte råd med någon superkapitalisttelefon, rekommndera en som ligger runt fyratusenkronor.


Kommentarer
Postat av: Karl

Hoppas att du är medveten om att Nokia N800 inte riktigt är en mobiltelefon, det är en "surfplatta" och använder ett system liknande skype för att ringa med.
Det ska även följa med en gps till P1i:an.
P1i, E61, S710 har ett "riktigt" tangentbord vilket är en fördel om man ska skriva långa texter.
E61:an (som jag har) saknar kamera medans E61i har en kamera.
N95, e61, P1i och S710 har inbyggt trådlöst nätverk så du kan sitta hemma i soffan och skriva inlägg utan att starta datorn.
Alla telefonerna klarar av att ta emot mail. Även om du ska skicka och ta emot företagsmail.
Det jag rekommenderar dig att göra är att gå in i en butik och känna på varje telefon, på storleken, på knapparna och ser vilken som passar dig.
Själv tycker jag Nokia är bäst.

2007-08-08 @ 13:47:04
Postat av: Juno

Super, tack för bra tips. Jag ska grotta in mig lite mer i ämnet!

2007-08-08 @ 17:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback