En sista minuten fest

Att treåringen och jag skulle sitta hemma en lördagkväll och glo på Blixten Mc Queen och käka ostkrokar tyckte min sedan länge men allt för sällan vän A, var helt förkastligt. Alltså for vi till ICA Maxi och shoppade och sedan tiggde vi skjuts till Vega för att gå på kräftskiva.

Joar tog rygg på sexåriga Molly hela kvällen, och Molly var världens sötaste ängel och tog honom under sina vingar. När vi åkte hem var han trött men lycklig över att få åka taxi och han berättade för chauffören att flickan heter Molly, men inte Molly Mus, och att han tycker jättemycket om kladdkaka.

Själv njöt jag av en hink turkiska kräftor och några svenska kräftskallar som jag fick ärva av V när hon var klar med resten av kräftan. Men det handlar ju inte bara om kräftorna, för jag kunde lika gärna köpa en hink och äta hemma, men då är det ingen kräftskiva. Bara ett kräftät. Det är de gamla Ericssonarna som gör ätandet festligt.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback