Det värsta jag vet...

...är när folk sitter på tunnelbanan och drar ner snor i magen. Karln sitter inte i min fyrkant utan den vid fönstret på andra sidan gången. Ljudet av hans snor och halva hjärna som med rekordfart åker ner i hans frodiga mage får ändå håret att resa sig på mina armar. Surt sneglar jag på honom och så gör jag en käringsnörp med munnen. Ful är han också, tänker jag.

Vid Gullmarsplan får snorpelle sällskap av snorlisa, som sätter sig på sätet bredvid mig. Vilken stil alltså. När hennes snor och halva hjärna, bara aningens mer diskret, rusar ner i hennes mulliga mage, står mina ögonbryn rakt ut. En tydlig rysning, ytterligare en käringsnörp och sen byter jag plats. Fast jag får erkänna att hon inte var lika ful. Vad det nu ger för tröst, tänker jag.

Godmorgon.
Juno

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nästa gång jag hälsar på dig på landet ska jag visa dig hur man snyter sig i skogen, sen kan du öva hemma på tunnelbanan. Puss puss.

Postat av: Juno

ja, och sen kan jag konvertera till kines!

2007-04-26 @ 22:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback