Jag har inte insett hur gammal jag blivit

Det händer att jag känner mig lite gammal, eller som igår asgammal. På messenger hade jag min brorsdotter 16 år. (Eftersom jag bara har en syster så innebär det allt som börjar med brors- och svägerskor i mina texter refererar till personer på min mans sida.) I hennes signatur läser jag <3 :’D och tänker att jag borde ha ägnat mer uppmärksamhet på mattelektionerna. Men sen kan man ju undra, varför har hon en matematisk formel i sin MSN-signatur?


Det är så obegåvat och trots att jag inser att jag nu aldrig kan få jobb inom IT-branschen igen så bara måste jag fråga:

J: Vad betyder <3 :’D egentligen? Borde man veta det?

S: Javisst, det borde man. En glad gubbe med tår


Jag stirrar på krumelurerna igen. Jag känner ju igen : D som en glad gubbe men…

J: Eh, vaddå tår? frågar jag och tänker på tår som något bihang längst ut på fötterna

S: : = ögon, ’ = tår D = glad mun


Jag stirrar på figuren igen. Okej. Gubbe som skrattar så tårarna rinner.

J: Men vad är det han har på huvudet? frågar jag fast jag inser att det är så dumt så det borde vara spöstraff på frågan


Det är nästan så jag hör hur S storknar i andra änden av linan.

S: Ha ha ha ha! Vadå har på huvudet?


Det visar sig att jag har missat en del av hennes svar tidigare, där hon tydligt talar om att <3 är ett hjärta. Här förstår jag nu att jag är en pinsamt gammal cybertönt till faster. Och jag som tyckte jag var så modern som hade skapat en blogg. Men okej. Vi lär så länge vi lever. Någon som har fler smileys på lager som man bara måste kunna?


Juno


Kommentarer
Postat av: Fia

Helt underbart med dig faster.....S vet mer än jag även fast jag är yngre än dig, hihihih. Men hon är ju yngre än mig också.Vill du ha fler smilyesar så ta kontakt med din brosdotter Carro, hon har massor på lager. Det är från henne/syrran som jag får alla mina. Ha det underbart....och du...så gammal är du inte, så sluta oroa dig :D
//brosdotter Fia

2006-11-13 @ 13:41:57
Postat av: Ung Liberal Småbarnsfar

Kan trösta dig med att jag som är några år yngre än dig inte heller fattat ett jota... :)

Postat av: Annelie

Ibland är det svårt att hänga med i svängarna ;=)

2006-12-09 @ 16:12:03
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback