min farbror lars

en tvåårings dagbok. det är mina sidor, där jag kan skriva vad jag vill på mammas blogg. så därför ska jag berätta om det som är bäst i världen. en grävmaskin.

i flera dagar har det bott en jättestor grävmaskin hemma i mitt hus. den är gul. varje morgon när jag vaknar går jag till fönstret och tittar på den. idag var den vaken. då är det allra roligast.

men jag förstår mig inte på min mamma. hur kan hon tvinga mej till dagis när hon ser att grävmaskinen är vaken?! och idag när jag kom hem var den borta. mamma sade att den hade åkt hem till sig nu. jag undrar var den bor. hos bobben kanske. han har många fina bilar han.

idag ringde svarta telefonen. jag fick svara. "hej" sa jag. "hej det är lars" sade min farbror lars. "hur mår du?" frågade min farbror lars, "mår du bra?" ja jag mår bra. det berättade jag för honom. sen frågade jag "hur mår du?" då blev han så där omotiverat glad som vuxna blir ibland. han mår bra också. sen ville mamma prata så jag måste säga hej då. jag pussar på telefonen. visst är det konsigt att pussa telefonen när man ska pussa sin farbror lars. nu frågar mamma vem det är. "min farbror lars" svarar jag. då säger mamma i telefonen "är det farbror lars?" stackars mamma, hon är inte så bra på att förstå.

det är något konstigt med min mamma och min pappa. först säger pappa "ska vi gå och sova?" och jag svarar att  jag ska sova med mamma. då säger mamma "ska du sova med pappa?" hon kanske hör lite dåligt. men då säger pappa "ska vi gå och sova?" har han redan glömt att han frågade det nyss? jag svarar igen att jag ska sova med mamma. då säger båda mamma och pappa "ska du inte sova med pappa?"

va? de har problem. vad är det de inte förstår. jag säger det igen. sakta.

s.o.v.a m.a.m.m.a

nu. annars tar jag till mitt universalknep. uuäääähhhh.

så. där kom hon. natt natt.

Joar


Kommentarer
Postat av: Fia

Hihihihi....kan inte låta bli att skratta. Joar är för go.
Och hur tänker ni(mamma och pappa).....jag förstår att Joar funderar på hur smarta ni är, hihiihi.Två åringar är smartare än man tror.
Kramar//Joars Kusin

2006-12-13 @ 14:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback