jag kan sjunga pepparkakasången men jag letar efter mamma och pappa

-mamma och pappa kommer!

men nu är de inte där längre. jag vet att jag såg dem genom fönstret. nu jagar lotta mig för jag ska ha kläder på mig. nej, jag vill inte lotta. nu har jag kläder på mig. vi ska gå ut.

1 lucia 
theodor är pepparkakagubbe. victoria är lucia. jag är tärna. alla fröknar har glitter i håret. jag har glitter på mössan. nu går vi ut. jag undrar var mamma och pappa är.

2 lucia
alla sjunger. jag står här bak med lotta. jag kan sjunga pepparkakasången men jag letar efter mamma och pappa. det är jätte-jättemånga mammor och pappor här. och det är starkt ljus i luften hela tiden. det är verkligen svårt att se.

nu är vi klara. det rusar fram mammor och pappor hela tiden men ingen av dem är min mamma nenny och min pappa per. var är de? lotta ska hämta kaffe. du går ingenstans utan mig, jag kommer också med.

3 lucia
där. jag ser pappa. jag ser mamma. nu kan vi äntligen åka hem.

Joar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback