Har inte råd att flytta hem längre

Jag skulle aldrig flytta tillbaka till Salem, till Rönninge. Det har jag alltid sagt. För några år sedan får jag erkänna att vi faktiskt kikade lite på hus i det som kallas gamla Rönninge. Lite mer posh än Salem så där. Men vi tyckte inte det var värt pengarna. Tre miljoner för att flytta hem.

Men nu ska ni veta att det har blivit väldigt populärt med Rönninge. Förutom alla de sorgliga personer som aldrig orkade ta sig därifrån finns det nu massor av människor som söker sig dit.

Nu säljer de ett drömhus på Rönninge Skolväg. Bra läge, inte vid vattnet dock, stort, ultramodernt, pool, jacuzzi. The works. Utbudspris sexochenhalvmiljonkronor.

Och det är tufft, men det är bara att inse. Det är dags att sluta skratta. Även om jag ville flytta hem igen så har jag inte råd.

Juno


Kommentarer
Postat av: Karl Hellberg

Känner igen det där... Jag är född på Lidingö och har börjat inse att om jag någonsin ska kunna flytta tillbaka kommer det behövas en riktigt fet lottovinst eller liknande... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback