Det är så mörkt här nere

Vi ska köpa en gatlampa. Det är så mörkt på vägen utanför oss. Och så pratar vi om hur bra det kommer att bli och hur konstigt det är att inga andra grannar tycker det är förbaskat mörkt utanför deras hus.

Utanför ett av husen står en tomte och lyser. Men just över julen räknas nästan inte, då är det ju adventsljus i varje hus. Hos oss lyser alltid någon lampa. Dels är jag mörkrädd, dels är det trevligt tycker vi. När det lyser i fönstren.

Jag står i köket och spanar ner mot de grannar som bor längst in på gatan.
-Hus som har helt släkt blir verkligen kolsvarta nu på vintern, säger jag.
-Hm?
-Ja men kom får du se, det går knappt att se att det står ett hus där.
-Vems hus pratar du om?
-De på åttan.
-Tja, de brukar släcka ordentligt men nu lyser det ju både på brokvisten och utanför tvättstugan, svarar maken.
-Va?
-Ha ha, det står en bil i vägen va? Ställ dig på en stol så ser du också över pickupen, säger han och skrattar hjärtligt (läs: hjärtlöst)
-Va?

Jag tror inte det är sant. Jag lever i mörker för att jag är för kort. Om en månad fyller jag år. Då önskar jag mig ett par inomhustofflor med platåsula. Jag vill också se ljuset.

Juno


Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte lätt att va kort i rocken. Men vi går mot ljusare tider :=)
Gott slut och Gott Nytt År
Annelie

Postat av: Linnéa

ja det är för jäkligt att vara kort! Jag och Linn blev kallade dvärgar i en krogkö häromsistens. Av en lång dum blondin. Usch! ;) Gott nytt år!

2006-12-31 @ 00:29:41
URL: http://axang.blogspot.com
Postat av: Linn

Jag är den första att spika platåinnetofflor med dig Jenny! Jag hatar att behöva dingla med benen på busshållplatsbänkar när alla andra sitter dubbelvikta med sina.

Gott Nytt!

2006-12-31 @ 11:43:41
URL: http://linseylinseys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback